Tuesday, October 2, 2012

Episod Musim Luruh

Dalam kelas, saya akui, saya kurang sihat kebelakangan ini. Selesema dan sakit tekak datang menyerang tanpa belas dalam luruh daun yang menguning.

Langit muram sering menumpahkan tangis mungkin meratapi hilangnya ria matahari - mungkin itu puncanya selesema ini datang. Atau mungkin ada bakteria yang menumpang singgah.

Pedulikan sebentar. Dalam kelas mungkin ada batuk-batuk saya yang disedari sedang saya menenyeh mata yang tiba-tiba kegatalan.

Saya menoleh, dan seorang wanita kaukasia, berambut sedang paras bahu tersenyum, mengeluarkan kotak tisu daripada beg galasnya, "Do you want tissue?"

"No, thanks." Saya tak pasti sama ada saya sempat tersenyum, atau sempat menunjuk wajah penuh penghargaan.

Saya takut kebaikannya itu, dibalas dengan penolakan yang saya kurang "cermat".

Duhai, bagaimanakah mahu mengejar sinar suria khilafah sedang akhlak khalifah masih belum terbit?


No comments:

Post a Comment