Sunday, February 26, 2012

State Patty's Day

Hujung minggu ini ialah State Patty's Dat. Saya dapat tahu State Patty's day ialah untuk di State College sahaja, diadakan dua minggu sebelum St. Patrick's Day - yang disambut oleh Bangsa Irish sejak 1000 tahun lampau untuk meningkatkan ibadah mereka dengan pergi ke Gereja atau menahan diri dengan 'puasa' daripada minum arak semualah.


Dan ini sangat ironik, kerana State Patty's Day is about alcohol dan partying - church is excluded. Jadi banyak manusia di State College ini pun berpakaian hijau dan berparteyyyy sejak malam jumaat (friday, friday - fun, fun fun- Rebecca Black) sehinggalah hari ahad ini.

Memandangkan semalam saya terpaksa keluar sebab untuk menghadiri Pot Luck di campus anjuran Malaysian Students Club, jadi berkesempatanlah melihat manusia terkinja sana-sini di downtown.

Malah, sewaktu Pot Luck, ada pula beberapa mat saleh yang menawarkan diri untuk menari, ada yang tak berbaju, atas meja - ala, macam di bar-bar sambil kami bertepuk-tepuk tangan meraikannya.

OK. Ada yang berlepas dirilah dari itu semua, tetapi ada juga yang turut serta... nasib baik . *Mengeluh sebentar

Saya tak tahu apa sebenarnya State Patty dan kaitannya dengan State Patty's Day sehinggalah saya melakukan sedikit ujian selidik.

Terkejut sebenarnya apabila hari perayaan agama dicemarkan sehingga ke tahap ini.

Naudzubillah min Dzalik

Yang menariknya, hari Jumaat, Professor Brockopp dalam kelas Muhammad and Quran, mengingatkan sebelum kelas berakhir, "In case you don't know I have a few Suras (Surah) for you to study. So, let us make State College more than State Patty's Day this weekend"


P/S: Majoriti keluar berparti pakai baju hijau. Kami bergurau, kalaulah ada orang part "sana" lihat suasana kehijauan ini, pasti dia sakit dada. Hehe.
PP/S: dan juga, hijau untuk tidak kepada Lynas - Aktif Sekarang daripada Radioaktif Nanti. Sila baca kupasan menarik di ArifShah.com

1 comment: